יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

טעימה מפארק אורדסה

האמת, היום תכננו בעיקר לנוח אחרי היומיים עליות שהיו לנו, אבל התחזית הבטיחה שממחר יתחיל כאן גשם זלעפות אז החלטנו בכל זאת לעבוד קשה ולעשות היום את פארק אורדסה, המפורסם והגדול בפארקים של מרכז הפירנאים.
אחרי חצי שעה נסיעה מתפתלת, הגענו לחניה של הפארק רק כדי לגלות שיחד עמנו הגיעו  עוד חצי מיליון איש (אולי מעט פחות, מעיר איתמר) ושיש תור די עצבני לאוטובוסים שלוקחים אותך מטורלה (Torla) הלא היא עיירת הפארק אל הפארק עצמו. חיכינו יפה בתור ובסוף גם אנו עלינו על אוטובוס שלקח אותנו לנקודת המוצא בפארק עצמו.

משם שביל רחב ומוצל מתפתל לאיטו בין אורנים וברושים ושאר עצים שאינם מזוהים על ידי לא מומחים - בהתחלה מישור ואחר כך, כמו שאנו כבר יודעים, מתחילים לטפס.
ראוי לציין שמהחניה של הפארק ישנם שלוש אפשרויות מרכזיות: ללכת עד למפל הראשון (שעה לכל כוון), ללכת עד למפל השני (שעתיים לכל כוון) או עד לשלישי, הלא הוא מפל זנב הסוס (תנחשו... נכון! שלוש שעות לכל כוון).
אמרנו לעצמנו (ולילדים): יאללה, מתחילים. נראה איך נרגיש בדרך.
אבל עם הדרך גילינו שהעייפות המצטברת מהימים האחרונים נתנה אותותיה ולפתע זה לא מרגיש טוב, לזו כואבת הרגל ושלישי עייף במיוחד. אחרי קצת קיטורים הגענו למפל שבאמצע הדרך.

אולר מתקפל התגלה כאחלה פריט לגילוף והנאות רבות

שם הצטלמנו, אכלנו צהרים ארוכים, שלאחריה ערכנו הצבעה משפחתית, והחלטנו לשנות ממנהגנו ולוותר על הקטע הבא והארוך (והיפה) של הגעה למפל זנב-הסוס המפורסם.
חזרנו מטה.

קצת באסה שלא השלמנו את המסלול שרצינו.
לעומת זאת, רק התקבלה ההחלטה שיורדים חזרה, וכבר עלה מפלס מצב הרוח והחברים הקטנים החלו לקפץ בירידה ולהנות מהנופים ומהפריחה.
מה שאוטובוס יכול לעשות...

בדרך גילינו וזיהינו וטעמנו וקטפנו תות שדה ננסי וטעים (כנראה שזהו תות הבר המקורי. כמה קטן ככה טעים. אורגני גם).

אנוכי, ענבר

רגע של נחת

בטורלה טרללה

משם חזרנו יותר מוקדם והכנו ארוחת ערב מפנקת במיוחד (+גבינות שהבאנו מהחלק הצרפתי של הפירנאים, הספרדים די גרועים בגבינות, מסתבר).
מחר החזאי טוען (במבטא ספרדי) שיהיה מבול וקר רצח (14 מעלות).
אז כרגע אין תוכניות למחר.